Direct mail jest formą marketingu, która, jak udowodniono, zachęca konsumentów do odpowiedzi. Mając pełną kontrolę nad swoją komunikacją w zakresie czasu, ukierunkowania i tego, co faktycznie mówisz, możesz zachęcić konsumentów i firmy do interakcji z Twoją firmą. Ale jak stworzyć skuteczną kampanię direct mail?

Zdefiniuj swój rynek docelowy

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o rozpoczęciu kampanii direct mail, musisz wiedzieć, do kogo ją kierujesz. Czy kierujemy ją do konsumentów czy do firm? Do osób określonej płci lub w określonym wieku? Jeśli kierujemy ją do firm, czy szukamy firm w określonej lokalizacji lub branży, czy też firm o określonych obrotach? Gdy już wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, możesz jeszcze bardziej ograniczyć tę selekcję i dla każdej grupy zastosować inną kampanię.

Zastanów się nad swoją strategią

Po osiedleniu się na rynku docelowym, należy rozważyć swoje pitch. Co produkt lub usługa chcesz pitch do swojej publiczności, i jesteś pitching tę samą wiadomość do wszystkich? Kiedy już wiesz, co chcesz powiedzieć, musisz wymyślić sposób, aby uzyskać swoją wiadomość przez, które będą łatwo zrozumiałe dla rynku docelowego. Jeśli pitching do biznesu, na przykład, twój ton będzie musiał być bardziej profesjonalny niż gdybyś pitching do nastolatków. Pamiętaj, aby zawrzeć wezwanie do działania w swoim pitchu, aby zachęcić ludzi do zakupu produktu lub usługi. Możesz również zawrzeć ofertę promocyjną lub zniżkę, aby zachęcić do tego dalej.

Projektowanie

Istnieje wiele agencji projektowych, które mogą współpracować z Tobą w celu stworzenia idealnego listu reklamowego. Zanim jednak zwrócisz się do nich, warto przyjrzeć się innym direct mailingom i sprawdzić, które z nich do Ciebie przemawiają. Agencja projektowa będzie wtedy w stanie pracować z Twoim pomysłem i spersonalizować go dla Ciebie. Najlepiej postaraj się, aby Twój mailer był jak najprostszy. Pomyśl o tym, co Twoja grupa docelowa będzie chciała zobaczyć i przeczytać, i zaprojektuj maila z myślą o nich. Weź pod uwagę kolory, styl języka i sposób, w jaki chcesz, aby zostały wydrukowane.

Inne kwestie do rozważenia

Jasność - Upewnij się, że wezwanie do działania jest jasne i że odbiorca będzie wiedział jak na nie odpowiedzieć. Czy chcesz, aby zadzwonił do Ciebie, odwiedził Twoją stronę internetową, odwiedził sklep czy odesłał do Ciebie mailer?
Rozmiar - Jak duża ma być Twoja reklama bezpośrednia? Jeśli wysyłamy je pocztą Royal Mail, warto ograniczyć się do standardowego rozmiaru listu, aby nie wydawać zbyt wiele na opłaty pocztowe.
Personalizacja - Czy chcesz umieścić na mailu imię, nazwisko i adres odbiorcy? Badania wykazały, że może to zwiększyć współczynnik konwersji, a dodatkowo nie zajmie Ci to dużo czasu.
Dane - Nie ma sensu wysyłać direct maila do osób, które nie będą zainteresowane Twoją usługą lub produktem. Istnieje możliwość zakupu list danych, a także można rozważyć zbudowanie własnej listy mailingowej.
Direct mail jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Stosując się do powyższych wskazówek, powinieneś odnieść sukces.

 

Warto przeczytać