Druk nie umarł. Być może myślisz sobie: "Oczywiście, że tak mówisz, przecież jesteś firmą poligraficzną!". Cóż... rozumiemy to, więc zebraliśmy fakty z niezależnych badań, aby odnieść się do tego punktu. Badania opierają się na preferencjach konsumentów dotyczących czytania informacji i tego, w jaki sposób ich zdaniem najlepiej przyswajają informacje. Jeśli planujesz kolejną dużą kampanię marketingową, warto zrozumieć te preferencje konsumentów, aby jak najlepiej wykorzystać swój budżet. Jak już wspomnieliśmy w poprzednim artykule, można zintegrować druk z kampanią cyfrową, aby skierować ruch na stronę internetową lub przyciągnąć klientów z powrotem do sklepu. Wykorzystanie wyłącznie kanałów cyfrowych może prowadzić do utraty szans. Nie tylko ze względu na ograniczenia związane z lokalizacją odbiorców czy częstotliwością korzystania z Internetu, ale również dlatego, że mogą oni nie zachować informacji w pamięci. Kiedy jesteśmy online, jesteśmy nieustannie bombardowani reklamami. Te małe wyskakujące, te krzykliwe, te w obracających się banerach, wiele z nich po prostu zanika w tle. 54% ludzi zwraca większą uwagę na reklamy w druku, więc kiedy 85% ludzi codziennie sortuje i czyta swoją pocztę tradycyjną, istnieje realna szansa na przekazanie wiadomości za pomocą kampanii Direct Mail. Umieszczenie fizycznej wiadomości przed publicznością ma realne korzyści. Masz o wiele większe szanse na to, że reklama pozostanie w domu danej osoby i że natknie się ona na nią ponownie lub odłoży ją na bok na przyszłość. Tak czy inaczej, 84% ludzi twierdzi, że lepiej zapamiętuje informacje, gdy czyta drukowane słowa, więc jest bardziej prawdopodobne, że zobaczysz zwrot z inwestycji dzięki drukowanym dokumentom.

Direct Mail

Możesz stworzyć skuteczną ulotkę lub pocztówkę, aby przekazać konkretną wiadomość, np. o promocji lub wydarzeniu. Wraz z rosnącymi budżetami marketingu internetowego i robotami klikającymi reklamy, w branży pojawiają się wątpliwości co do wiarygodności reklam online. Stwórz skuteczną ulotkę, korzystając z tych wskazówek projektowych i zawsze możesz dołączyć kod QR lub kod promocyjny, aby śledzić zwrot z inwestycji. Nie należy się obawiać, że ludzie będą postrzegać swoją firmę jako beztroski ekologicznie, 71% konsumentów rozumie, że papier nadaje się do recyklingu i jest zrównoważone źródło, jeśli zarządzane skutecznie. Jeśli to nadal stanowi problem, należy rozważyć zakup nowego papieru z certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC). Proces ten zapewnia, że papier jest zrównoważony i etycznie pozyskiwany od drukarni aż do drzewa. A ponieważ 87% ludzi uważa, że firmy przechodzą na marketing elektroniczny, aby zaoszczędzić pieniądze, a nie dla środowiska, może lepiej będzie, jeśli będziesz mieć alternatywne referencje środowiskowe.

Preferencje konsumentów

Reklama drukowana zapewnia marce namacalność. Zakupy online mogą być zniechęcające i wymagają pewnego stopnia zaufania, ponieważ często nie ma możliwości upewnienia się, że firma jest autentyczna. Posiadanie drukowanych materiałów marketingowych wypełnia lukę do fizycznego sklepu, pomagając utrwalić ideę trwałości i niezawodności. Ostatecznie 78% osób stwierdziło, że woli czytać na papierze. To wiele mówi. Może to być spowodowane tym, że czytanie na ekranie jest męczące dla oczu, może to być spowodowane wszystkimi migającymi elementami rozpraszającymi, które tak często widzimy na naszych smartfonach lub komputerach. Ważne jest, aby wykorzystywać wszystkie kanały, jednak łączenie się z odbiorcami na tak wielu platformach, jak to tylko możliwe, zwiększy świadomość marki i rozwinie punkty kontaktu z klientem.

 

Warto przeczytać