W listopadzie, Print Business poinformował o 4,5% wzroście wykorzystania reklamy bezpośredniej w kampaniach marketingowych. Wykorzystanie druku w marketingu mix z pewnością wzrasta, a branża marketingowa stworzyła skuteczny sposób łączenia druku i kanałów online w celu stworzenia całościowej kampanii. Niezależnie od tego, czy używasz druku do direct mail, rozdajesz ulotki na głównej ulicy, czy potrzebujesz materiałów promocyjnych w sklepie, ulotki od dawna stanowią trzon reklamy biznesowej. Są one efektywnym kosztowo i wszechstronnym sposobem komunikowania się z odbiorcami. Niektórzy właściciele małych firm nie mają budżetu na zatrudnienie freelancera lub agencji do tworzenia projektów, a wielu z nich ma obecnie możliwość i oprogramowanie do generowania własnych projektów gotowych do druku. Korzystanie z profesjonalnego programu, takiego jak Adobe InDesign może wydawać się trudne, ale korzystanie z szablonu z licencjonowanymi zdjęciami i grafiką Creative Commons Zero nie jest tak trudne, jak się wydaje. Istnieje mnóstwo łatwych do naśladowania samouczków na YouTube, jeśli utkniesz, a koszt oprogramowania może być zestawiony z opłatą agencji lub freelance projektant będzie opłata, ostatecznie oszczędności w dłuższej perspektywie i zapewnia większą elastyczność.

Istnieją pewne kluczowe zasady, o których należy myśleć podczas tworzenia projektu i należy je rozważyć przed rozpoczęciem pracy, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się dostosować podstawowy układ do własnego stylu.

Przyciągnij ich uwagę

Potrzebujesz czegoś przykuwającego uwagę, wizualizacji lub nagłówków, które przyciągną wzrok i będą wyróżniać się z daleka, jeśli zostaną umieszczone w sklepie. Kolor jest twoim przyjacielem, ale bądź selektywny, trzymaj się istniejącego brandingu dla zachowania spójności i unikaj używania kontrastowych kolorów, ponieważ może to osłabić wygląd. Odważny, ale prosty projekt pomoże Ci się wyróżnić. Użyj zdjęć, które pokazują Twoją kawiarnię, starając się uchwycić atmosferę w stylu życia, aby ludzie mogli sobie wyobrazić, jak się tam relaksują. Zachowaj prostotę i użyj negatywu lub pustej przestrzeni, aby pozwolić oku płynąć przez kompozycję, zapewniając jednocześnie miejsce na logo lub grafikę.

Sprzedawaj korzyści

Marketing opiera się na rozwiązywaniu problemów, sprzedawaniu korzyści, a nie cech. Na przykład, powiedz ludziom, że mogą "Odpocząć i cieszyć się gorącą, ożywczą kawą specjalistyczną" jest dla nich łatwiejsze do odniesienia niż to, skąd pochodzą Twoje ziarna.

Bądź zwięzły

Musisz dość szybko przejść do sedna sprawy, uważa się, że średnia długość koncentracji uwagi wynosi zaledwie 8 sekund! Jeśli spodoba im się pomysł stojący za Twoją wiadomością, możesz skierować ich w stronę dalszych informacji poprzez wezwanie do działania. Użyj wypunktowania, listy lub ramki, aby podkreślić kluczowe punkty, a nie zawierać wielkie połacie tekstu opisującego coś w szczegółach. Jest mało prawdopodobne, że odbiorcy to przeczytają!

Mów naturalnie

Twój ton głosu będzie odzwierciedlony w słowach zawartych na ulotce. Nie nastawiaj się na profesjonalny ton, prawdopodobnie Twój naturalny sposób mówienia do klientów jest najlepszym sposobem na napisanie tekstu ulotki. To jest Twój biznes i wiesz jak skutecznie komunikować się z klientami, co odzwierciedla Twoją osobowość.

Wezwanie do działania

Może się to wydawać oczywiste, ale musisz jasno i konkretnie określić, co chcesz, aby czytelnik zrobił w następnej kolejności. Można to zrobić nie sprawiając wrażenia nachalnego lub "sprzedajnego". Użycie zwrotów takich jak "Wypróbuj naszą unikalną mieszankę już dziś", "Wejdź i rozłóż nogi", "Weź darmową próbkę już dziś" lub "Dołącz do listy mailingowej online, aby uzyskać dostęp do ofert specjalnych" zapewni zwrot z inwestycji w druk.

 

Warto przeczytać