Drukowanie materiałów marketingowych to cenna inwestycja. Ulotki są idealne do przekazania prostego komunikatu, który może być związany z konkretnym terminem, np. ofertą produktową lub otwarciem oddziału. Niezależnie od tego, czy są one przeznaczone do dystrybucji na targach, za pośrednictwem poczty bezpośredniej czy w sklepie, wszystkie muszą być zgodne z tymi samymi podstawowymi zasadami. Dzięki nim Twój projekt będzie miał wpływ i cel, generując zwrot z inwestycji.

Niech będzie wizualny

Przyciągający uwagę
Chcesz, aby przyciągał uwagę ludzi, potencjalnie z dużej odległości. Ogólny projekt, kolory, obrazy lub grafiki muszą być odważne i oddawać istotę przekazu, który chcesz przekazać. Czasami użycie zdjęć, które umieszczają produkt w jego zamierzonym środowisku może być mylące, ponieważ wymaga interpretacji. To może działać dla Ciebie w zależności od tego, gdzie zamierzasz umieścić ulotki, ale ogólnie rzecz biorąc, należy szukać, aby utrzymać ulotki proste i łatwo rozpoznawalne. Jeśli robisz własne zdjęcia, sprawdź nasze wskazówki, jak robić lepsze zdjęcia marketingowe.

Sprzedaj korzyści

Rozwiąż problem
Każdy produkt lub usługa ma na celu zaspokojenie potrzeby lub pragnienia. Wyraźnie zaznacz, w jaki sposób oferta pomoże klientowi, np. mówiąc "Zdmuchnij mech z dysku w kilka minut" zamiast "Myjka ciśnieniowa o dużej mocy 150 bar". Ludzie są bardziej prawdopodobne, aby odnieść się do pierwszej opcji i wyobrazić sobie, jak mogą go używać, jak widzisz produkt lub usługę z ich perspektywy. Możesz następnie wymienić główne cechy, gdy masz ich uwagę, ale zrobić to w prostym języku, unikając żargonu technicznego, jak można stracić je, jeśli są one nieznane z informacji.

Trzymaj tekst krótko

Przejdź do sedna
Postaraj się przekazać swoją wiadomość w jak najmniejszej ilości słów. Nie oznacza to pisania w stylu "tweet speak", pomijając mniej ważne słowa, aby zmieścić się w liczbie znaków. Po prostu musisz unikać długiego tekstu, używać wypunktowań i krótkich zdań, gdziekolwiek to możliwe, aby podsumować swoją wiadomość. To sprawi, że ulotka będzie łatwiejsza do skanowania i pozostawi Ci coś do powiedzenia, gdy klient się z Tobą skontaktuje. Pamiętaj, aby sprawdzić szczegóły, takie jak daty, wykluczenia z oferty i ceny, aby uniknąć kosztownego przedruku lub problemów z obsługą klienta.

Nadaj jej osobisty charakter

Bądź przyjazny
Twój ton będzie się różnił w zależności od branży, w której działasz, ale jest prawdopodobne, że będziesz miał naturalny głos, który odzwierciedla Twoją grupę docelową. Używaj go. Nie staraj się zbytnio "profesjonalizować" swojego pisma, ponieważ może to zniechęcić czytelnika. Bądź przyjazny i nieformalny, tak aby Twoja firma brzmiała przystępnie, zwłaszcza jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów za pomocą kampanii direct mail.

Wezwanie do działania

Wezwanie do działania na ulotkach
Poproś klientów, aby coś zrobili! Możesz chcieć, aby przyjść do sklepu w określonym dniu lub godzinie, może chcesz, aby zarejestrować się online lub zadzwonić do książki, uzyskać wycenę lub po prostu kupić coś. Ale prawdopodobnie chcesz, aby reagować na ulotkę w jakiś sposób, więc nie zapomnij, aby zawierać to, co to jest chcesz, aby zrobić dalej. Zawsze zawierać swoje dane kontaktowe, nawet jeśli nie jest to działanie, jak niektórzy ludzie mogą nie być w stanie uczestniczyć lub kupić teraz i będzie chciał więcej szczegółów.

 

Warto przeczytać