Nie ma wątpliwości, że gospodarka się poprawia i z tym odnowionym optymizmem małe firmy zwiększają swoje budżety marketingowe, ale najlepszym sposobem na uzyskanie najlepszego zwrotu z inwestycji jest wyeliminowanie marnotrawstwa, Jaj przestać robić rzeczy, które nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Istnieje tak wiele firm, które nadal zatrudniają te same taktyki marketingowe tylko dlatego, że "to jest sposób, w jaki zawsze to robiliśmy", ale widzą mało lub żadnych zwrotów z ich wysiłków.
Marketing jest drogi, zwłaszcza dla małych firm, dlatego trzeba go wydać mądrze, oto pięć najczęstszych sposobów, aby spalić przez większość budżetów.

FAIL: Posiadanie planu marketingowego

Jeśli po prostu wdrożyć swój marketing na kaprys, tj. tak szybko, jak jakikolwiek twórczy pomysł wpada do głowy, a następnie, chyba że można sobie pozwolić na to twój na przegranej drodze. W pełni przemyślany plan marketingowy będzie jasno określić koszty i cele na przyszłość, patrzeć na 6-miesięcznym okresie, który jest wystarczająco dużo czasu dla Ciebie, aby zmierzyć swój sukces.
Posiadanie zaliczki 6-miesięczny plan pomoże skupić swoje działania na dłuższą metę, a nie zmieniając taktykę na podstawie dziennej lub tygodniowej, która spowoduje, że stracisz kontrolę.
Określ swoje cele, co chcesz osiągnąć z nadchodzącej działalności? Mając pomysł, co sprawia, że jest to sukces, pomoże Ci zbudować następny plan, który będzie się posuwał naprzód.

FAIL: Próbuj sprzedawać wszystkim.

Nie sugerujemy, abyś poszedł drogą reklamy telewizyjnej lub pełnostronicowych reklam w gazetach i czasopismach, te wysadzą większość budżetów w sekundę. Ale to wszystko o ukierunkowanie odbiorców.
To będzie o wiele bardziej opłacalne, jeśli można być bardzo specyficzne, co do tego, kto stara się dotrzeć, a nie szerokie podejście pędzla. Ukierunkowana publiczność jest mniejsza i są bardziej prawdopodobne, aby kupić od Ciebie niż promocja koc do mas, które bez wątpienia będzie kosztować fortunę.

FAIL: Przeoczyć nowe technologie.

Sposób, w jaki wszyscy dotrzeć do klientów zmieniła się dramatycznie w ciągu ostatnich kilku lat, nie można sobie pozwolić na odrzucenie nowej technologii w szczególności mediów społecznościowych i blogowania jako fanaberii. Jest niewiarygodnie tani w użyciu, zautomatyzowany i jest przyszłością. Zapisz się do forów i kanałów informacyjnych, które omawiają sposoby można objąć nową technologię, aby pomóc wdrożyć swój marketing bardziej efektywnie. Będziesz zaskoczony, jak wiele darmowych porad i informacji jest tam (dobrze, że czytasz ten artykuł, prawda?).

FAIL: Aby zaangażować się z potencjalnymi klientami

Nie ma nic gorszego niż bycie sprzedawanym, zwłaszcza jeśli to wszystko, co kiedykolwiek masz do powiedzenia. Jego bardzo irytujące z punktu widzenia klientów, tak bardzo, że jeśli upierać się przy taktyce SELL SELL SELL wtedy będziesz prowadzić klientów z dala szybciej niż nabył je. Nie należy po prostu wbijać im sprzedaży do gardła, trzeba być bardziej kreatywnym w tym, jak "delikatnie" sprzedawać klientom. Postaraj się być bardziej angażujący, używaj swojego bloga do udzielania porad i rozpocznij interakcję z czytelnikami.

FAIL: Mierzenie efektywności.

Jeśli zapomnisz zmierzyć swoją działalność, to skąd możesz mieć pewność, czy jest to sukces, czy nie. Istnieje 100's czynników do pomiaru każdego marketingu, ale to jest najlepiej zdecydować, zanim zaczniesz. Musisz mieć "kluczowe wskaźniki wydajności" lub kpis "w miejscu, mogą to być takie rzeczy, jak ile nowych zamówień mamy?, lub czy nasze codzienne zapytania wzrosła? Monitorując cele, których się spodziewasz, pomożesz się skupić, ale najlepiej być realistą. Nie oczekuj czterokrotnego zwiększenia obrotów w pierwszym miesiącu, chyba że oczywiście masz ogromny budżet marketingowy, wtedy można się tego spodziewać.

 

Warto przeczytać