Dla MŚP, osiągnięcie sukcesu marketingowego może być wyzwaniem. Znalezienie równowagi pomiędzy inwestycją a zwrotem może być trudne. Największy wpływ ma monitorowanie metryk i rewizja tonu różnych kanałów marketingowych. Istnieją jednak rzeczy, które można zrobić, a które są stosunkowo tanie i skuteczne działania promocyjne. Kluczem jest zróżnicowanie kanałów. Staraj się nie polegać zbyt mocno na jednej metodzie komunikacji, takiej jak listy katalogów. Każdy dostępny kanał ma swoje własne niuanse. Można dostosować wiadomość, aby dopasować się do demografii tej publiczności. Różnica między postem na stronie biznesowej na Facebooku a artykułem w lokalnej gazecie może być dramatyczna. Wypróbuj te 5 różnych kanałów promocyjnych i uelastycznij swój przekaz marketingowy.

Promocja uzupełniająca

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż online, czy masz sklep stacjonarny, możesz wykorzystać promocję uzupełniającą, aby zyskać klientów. Forma, jaką przybierze follow up marketing, będzie zależała od rodzaju prowadzonej działalności. Możesz mieć funkcję dodawania do zamówienia po tym, jak ktoś zakończy zakupy, aby przypomnieć o zapomnianych przedmiotach lub rzeczach usuniętych z koszyka przy kasie. Jest to opcja dla osób, które w ostatniej chwili zmieniły zdanie, aby uniknąć dodatkowych kosztów wysyłki. Kiedy wysyłasz e-maile z potwierdzeniem zamówienia, możesz zamieścić specjalną ofertę lub link do produktów związanych z zamówionymi przedmiotami. Aby uzyskać maksymalny efekt, dołącz do tego drukowaną ofertę w opakowaniu wysyłanego zamówienia. Jeśli prowadzisz oddział stacjonarny, możesz umieścić materiały promocyjne w torbach na zakupy. Broszura będzie trwałym punktem odniesienia dla klienta i przypomni mu o Tobie następnym razem, gdy będzie chciał zrobić zakupy.

Direct mail

Fizyczne umieszczenie Twojej firmy w rękach odbiorców sprawi, że staniesz się bardziej wiarygodny i zbudujesz zaufanie. Direct mail tworzy namacalne przypomnienie dla potencjalnych i obecnych klientów, które można zachować jako świetny sposób, aby pozostać w ich myślach. Może to być pocztówka, ulotka lub pełna broszura produktowa. Direct mail może przybrać formę selektywnej dystrybucji ulotek od drzwi do drzwi lub zaadresowanych i wysłanych pocztą materiałów marketingowych. Możesz mieć na myśli lokalną grupę docelową lub korzystać z istniejącej listy klientów, im bardziej dopasujesz swoją wiadomość do grupy docelowej, tym lepiej. Rozważ dokładnie demograficzne i zmienić język i wizualizacje lub ofertę, aby dopasować się do ich potrzeb i złapać ich uwagę. Im bardziej specyficzny i dopasowany przekaz, tym lepsze wyniki, więc nie spiesz się i zrozum swoich odbiorców.

Email Newslettery

Budowanie i utrzymywanie listy subskrybentów e-maili jest naprawdę dobrą inwestycją. Wszystko może być zautomatyzowane, więc nie ma zbyt wiele czasu potrzebnego na zarządzanie danymi. Ale będziesz musiał stworzyć treść, napisać kopię i przygotować wizualizacje, aby uzyskać profesjonalny wygląd. Kiedy już nabierzesz wprawy w tworzeniu comiesięcznego newslettera, okaże się, że nie zajmuje to wcale czasu. Możesz w kółko korzystać z tego samego szablonu z ustalonym nagłówkiem, stylistyką i motywem przewodnim. Następnie wystarczy tylko aktualizować treść, zamieszczać linki do nowych artykułów na blogu lub nowości i ofert. Biuletyny e-mailowe to świetny sposób, aby utrzymać firmę przed ludźmi, którzy już mieli z tobą kontakt. Nie wszyscy subskrybenci będą klientami, być może znaleźli Cię podczas poszukiwań. Jeśli Twój produkt lub usługa jest dużą inwestycją, musisz utrzymywać z nimi kontakt przez te miesiące, które mogą upłynąć do podjęcia ostatecznej decyzji.

Social & blogging

Media społecznościowe to świetny sposób na nawiązanie osobistego kontaktu. Jest to bardzo skuteczne narzędzie do budowania relacji z klientami. Możesz stworzyć osobowość swojej firmy, stosując się do wytycznych dotyczących postów, aby zachować spójny głos. Poprzez media społecznościowe możesz promować swój blog lub inne treści, nowości i wydarzenia. Twój blog pozwoli Ci tworzyć przydatne porady i wskazówki, dzielić się nowościami lub stać się liderem myśli w swojej branży. W przypadku bloga i kanałów społecznościowych ważne jest, aby zastanowić się, jak chcesz być postrzegany, zanim zaczniesz. Możesz być profesjonalny i formalny, zrelaksowany lub używać humoru. Budowanie lojalności wobec marki jest łatwe dzięki kanałom społecznościowym, ponieważ znajdujesz się w przestrzeni osobistej ludzi. Jesteś o jedno kliknięcie od like'a lub share'a, co sprawia, że stajesz przed potencjalnie stałą publicznością. Zwracaj uwagę na okazje do tagowania bieżących wydarzeń. Sprawdź ten przykład z łańcucha żywnościowego Islandii w odpowiedzi na mecz piłki nożnej Anglia vs Islandia. Ponad 25 tys. retweetów i 19 tys. polubień to ogromny sukces.

Informacja prasowa

Jeśli masz coś nowego do powiedzenia, to warto stworzyć informację prasową. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku lokalnych firm, które mają wpływ na społeczność. Jeśli zdobyłeś nowy kontrakt lub rozwijasz się w celu stworzenia nowych miejsc pracy, jest to coś, o czym warto głośno powiedzieć. Możesz użyć informacji prasowej, aby opowiedzieć o swoim zaangażowaniu w wydarzenia społeczne lub działalność charytatywną, którą prowadzisz. Nie bój się poprosić o link do swojej strony internetowej w artykułach online. Nie tylko zwiększysz ruch na stronie i potencjalnie sprzedaż, ale link może być świetnym bonusem dla rankingu wyszukiwania Google.

 

Warto przeczytać