Broszury są niezbędne w biznesie. Większość z nas zdaje sobie z tego sprawę. Jednak nie zawsze jest jasne, jaki rodzaj broszury będzie miał największy wpływ na naszych odbiorców - nie tylko pod względem projektu i układu broszury, ale także jej formatu.
Co jest lepsze: Broszura drukowana czy online?
Współczesnym organizacjom nieustannie mówi się o tym, jak ważne jest przyjęcie cyfrowej transformacji. Oznacza to, że coraz większy odsetek budżetów promocyjnych przeznaczany jest na cyfrowe kanały marketingowe, a nie na narzędzia offline. Ma to sens, zwłaszcza w czasach, gdy konsumuje się więcej mediów cyfrowych niż kiedykolwiek wcześniej. Ale czy potrzebujesz cyfrowej broszury, czy też materiały drukowane pozostają bardziej angażującą, bardziej wpływową opcją? Jaka jest najlepsza droga dla Twojej firmy?
Pamiętajmy, że nie powinno to być zestawienie "druk vs. digital". Każdy wie, jak potężna i korzystna może być strategia cyfrowa. Zamiast tego, powinniśmy spojrzeć na tę debatę z innej perspektywy - z perspektywy opartej na wynikach. W końcu, który format daje najlepsze rezultaty?
Oto kilka aspektów, o których warto pomyśleć:
● Strona osobista
W badaniu przeprowadzonym przez amerykańską pocztę, naukowcy odkryli, że treści cyfrowe są zazwyczaj szybciej konsumowane przez czytelników niż treści drukowane, a także szybciej przyciągają uwagę. Ale szybkość nie zawsze jest dobra. Podczas gdy czytelnicy szybciej zapoznają się z treściami cyfrowymi, udowodniono, że są oni bardziej skłonni do odczuwania emocjonalnej więzi z materiałami drukowanymi i są w stanie lepiej przypomnieć sobie konkretne informacje z drukowanych broszur w późniejszym czasie. Broszury drukowane mogą więc być korzystne dla zwiększenia świadomości i znajomości marki, a także dla budowania lojalności wobec marki i zapamiętywania produktów.
● Rynek docelowy
Podczas gdy materiały cyfrowe mają swoje zalety, nie można zaprzeczyć, że nie są one tak wszechstronne jak materiały drukowane. W rzeczywistości, w zależności od rynku docelowego, tworzenie plików PDF z informacjami biznesowymi może zrazić znaczną część odbiorców, jeśli nie czują się oni pewnie korzystając z sieci lub pobierając pliki. Materiały cyfrowe mogą okazać się zdecydowanie korzystne dla młodszych, bardziej zaawansowanych technologicznie klientów, ale nie popełniaj błędu myśląc, że oznacza to, że musisz używać materiałów cyfrowych, aby nawiązać kontakt z tą grupą demograficzną; raporty sugerują, że osoby w wieku 18-34 lat równie często wybierają materiały drukowane, jak i cyfrowe.
● Zaangażowanie
Zamknij oczy i wyobraź sobie, gdzie znajdują się Twoi klienci, kiedy czytają Twoje broszury w formacie PDF lub w wersji drukowanej. W przypadku plików PDF, czytelnicy prawdopodobnie siedzą przy swoich komputerach, z wieloma otwartymi kartami i powiadomieniami o e-mailach i wiadomościach błyskawicznych wyskakujących co jakiś czas lub szybko przeglądają strony na małym ekranie telefonu komórkowego, będąc w podróży. Łatwo zauważyć, jak czytelnicy mogą być rozproszeni, gdy próbują przyswoić treści cyfrowe. Z drukowanymi broszurami jest inaczej. Być może są one przeglądane wieczorami w łóżku, w pociągu w drodze na spotkanie lub przy stole w sali konferencyjnej, gdy spotkanie się odbywa. Łatwiej jest się zaangażować.
Doświadczenie czytelnika
Jednym z aspektów, który wiele firm pomija jest fakt, że broszury drukowane oferują znacznie większy poziom kontroli nad doświadczeniem czytelnika. Dzięki drukowi, widzisz dokładnie to samo, co widzą Twoi czytelnicy. Wiesz, co widzą, gdy patrzą na okładkę, wiesz, co czują ich ręce, gdy przewracają stronę. Tego nie da się powtórzyć w przypadku plików PDF. Sposób, w jaki materiały cyfrowe są przeglądane zależy od urządzenia; nie możesz być pewien, że Twoje produkty są wyświetlane w najlepszym świetle na każdym urządzeniu. Czy na przykład ekran smartfona będzie w stanie oddać sprawiedliwość zdjęciom Twoich produktów? Czy tekst będzie prawidłowo czytany na tak małym ekranie?
Co jest lepsze: PDF do pobrania czy drukowana broszura?
Technologia cyfrowa ma swoje zalety. Zwłaszcza jeśli działasz globalnie, oferując cyfrową wersję broszury, możesz mieć pewność, że Twoi klienci są otoczeni opieką i troską, gdziekolwiek się znajdują. Jednak sama cyfrowa wersja nie jest - i nie będzie - w stanie zapewnić optymalnych wyników. W rzeczywistości badania wykazały, że czasopisma, które przestawiły się w 100% na treści online, niemal natychmiast straciły aż trzy czwarte czytelników. Druk pozostaje absolutnie niezbędny, więc chociaż niektóre firmy mogą chcieć mieć ofertę cyfrową, muszą oferować również druk, aby uwolnić wiele korzyści biznesowych płynących z drukowanej broszury.
Warto przeczytać
- 15 października 2021
Druk nie umarł. Być może myślisz sobie: "Oczywiście, że tak mówisz, przecież jesteś firmą poligraficzną!". Cóż... rozumiemy to, więc zebraliśmy fakty z...
Czytaj dalej- 8 października 2021
To kuszące, prawda? Wystarczy wypuścić kilka wizytówek lub ulotek na biurowej drukarce, można to zrobić właśnie wtedy i wydaje się to tanie, ponieważ już kupiłeś...
Czytaj dalej